кандидат психологічних наук, професор
|
Народився 18 лютого 1959 року в с. Корналовичі, Самбірського району, Львівської області. Тут же навчався у середній школі, котру закінчив у 1976 році. Отримавши атестат зрілості, поступив до Самбірського педагогічного училища і провчившись один курс, був призваний на службу до лав радянської армії.
З 1977 по 1979 р. служив в армії. Звільнившись з війська, продовжив навчання в педучилищі, котре через рік успішно закінчив.
З 1980 по 1985 рік навчався у Київському державному педагогічному інституті ім. Горького за спеціальністю “викладач-дослідник з педагогіки і психології”.
Після завершення навчання у 1985 році був прийнятий на роботу в Івано-Франківський педагогічний інститут ім. В. Стефаника на посаду асистента кафедри педагогіки і методики початкової освіти, а з 1986 року переведений на кафедру психології цього ж інституту.
В період з 1988 по 1991 рр. перебував в аспірантурі НДІ психології ім. Г.С. Костюка, протягом якого підготував дисертацію на тему «Задачний підхід до формування психологічної готовності учнів педкласів до професії вчителя», котру там же успішно і захистив у 1991 р.
З 1992 по 1995 р. виконував обов’язки завідувача кафедри загальної психології Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника, а з 1995р. по 1998 рр. перебував на посаді доцента цієї ж кафедри.
Протягом 1998-2001 рр. перебував в докторантурі, а з 2002 року приступив до виконання обов’язків доцента кафедри загальної та експериментально психології.
В період 2005-2009 рр. завідував кафедрою психології Педагогічного інституту Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника.
З 2009 року по 2014 рік – доцент кафедри загальної та експериментальної (клінічної) психології філософського факультету, а з 20014 року обраний на посаду професора кафедри загальної та клінічної психології.
- Практикум з психодіагностики для студентів ІУ курсу з спеціальності “Початкова освіта. Практична психологія”. Методичні рекомендації./М. Белей, – Івано-Франківськ: ПП Бойчук А.Б., 2014. – 156 с.
- Психологія комунікацій: науково-методичні поради й рекомендації студентам-практикантам для роботи у літніх дитячих оздоровчих закладах. Методичні рекомендації./М. Белей, – Івано-Франківськ: ПП Бойчук А.Б., 2015. – 78 с.
- Лабораторні роботи з психодіагностики для студентів 4 курсу спеціальності “Початкова освіта. Практична психологія.” Методичні рекомендації. /М. Белей, – Івано-Франківськ: ПП Бойчук А.Б., 2015. – 124 с.
- Деякі методичні аспекти використання контент-аналізу в процесі психологічних досліджень / М.Д.Белей // Методичні рекомендації – Івано-Франківськ: ПП Бойчук А.Б. – 2017. – 54 с.
- Задача як інструмент реалізації виховних функцій в умовах дитячих оздоровчих закладів / Зб. наукових праць “Психологія”. – Вип. 22. – Івано-Франківськ: Вид-во ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені В. Стефаника”. – 2018. – С.83-90.
- Белей М. Д. Деякі методичні аспекти використання контент-аналізу в процесі психологічних досліджень Методичні рекомендації Івано-Франківськ: ПП Бойчук А.Б. 2017. 54 с.
- Белей М. Д. Задача як інструмент реалізації виховних функцій в умовах дитячих оздоровчих закладів. Зб. Наукових праць ’Психологія’. Вип. 22. Івано-Франківськ: Вид-во ДВНЗ ’Прикарпатський національний університет імені В. Стефаника’. 2018. С.83-90
- Белей М.Д. Психологічні особливості поведінки сучасних деліквентних підлітків. Методичні рекомендації для студентів. Івано-Франківськ: Приватний підприємець Бойчук А.Б. 2019. 84 с.
E-mail: kzep@pnu.edu.ua
Тел: (0342)59-60-66
Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника