Курсова робота ІІ
Рік: ІІ, семестр ІІІ
Вимоги до знань та умінь:
В результаті написання роботи я курсової студент повинен знати:
– принципи роботи з науковими джерелами;
– етапи виконання наукового дослідження;
– норми академічної доброчесності.
вміти:
– систематизувати здобуті теоретичні знання з психології та науковий досвід вчених;
– формулювати наукову проблему;
– визначати ключові аспекти в об’єкті та предметі дослідження;
– формулювати мету і завдання дослідження визначати діагностичні параметри досліджуваного явища;
– узагальнювати результати теоретичного аналізу досліджуваного явища та робити самостійні висновки.
Рекомендована тематика курсових робіт для студентів 2-го курсу спеціальності 053 «Психологія»
* Студент може запропонувати свою тему дослідження, узгодивши її з науковим керівником.
- Дитячі страхи у нормі та патології: теорія, діагностика, корекція.
- Психофізіологія функціональних станів хворих дітей.
- Психологічні особливості дитячого сприймання життя, хвороби та смерті.
- Психологічна підтримка дитини в ситуації втрати одного з батьків.
- Агресивна поведінка дітей та підлітків: теорія, діагностика, корекція.
- Тривожний розлад у дітей: теорія, діагностика, корекція.
- Ранній дитячий аутизм: теорія, діагностика, корекція.
- Синдром Аспергера у дітей: теорія, діагностика, корекція.
- Синдром дефіциту уваги з гіперактивністю у дітей та підлітків: теорія, діагностика, корекція.
- Обсесивно-компульсивний розлад у дітей та підлітків: теорія, діагностика, корекція.
- Життєстійкість підлітків з особливими потребами.
- Психологічні особливості незрячих дітей.
- Психологічні особливості нечуючих та слабочуючих дітей.
- Психологічні особливості дітей маломобільних груп.
- Психологічні особливості незрячих дітей.
- Психологічні особливості дитячо-батьківських стосунків в сім’ї, де часто хворіє дитина.
- Психологічні особливості прояву емпатії у сучасного студента.
- Психологічні особливості адаптованості студентів-першокурсників у вищому навчальному закладі.
- Его-стани особистості: дослідження та шляхи до вирішення проблем поведінки спілкування.
- Оцінка рівня самоконтролю студентської молоді.
- Дослідження рівня самооцінки особистості як її фундаментальної властивості.
- Психологічні цінності неформальних молодіжних структур.
- Національна ідентифікація у становленні «Я-образу» особистості.
- Соціально-психологічні механізми політико-ідеологічного самовизначення молоді.
- Емоційні та психосоціальні чинники ставлення до здоров’я.
- Депресивні стани у молоді: особливості діагностики та психологічна допомога.
- Проблема самотності особистості та шляхи її подолання.
- Вплив несвідомих компонентів психіки на поведінку особистості. 13.Затримка психічного розвитку як психолого-педагогічна проблема.
- Психологічні особливості і соціальна ситуація розвитку дітей, які часто хворіють
- Психологічна допомога батькам та дітям з ожирінням
- Агресивна поведінка дітей та підлітків: теорія, діагностика та корекція
- Проблема самотності особистості та шляхи її подолання
- Надійна прив’язаність до матерії, як предиката успішного соціального розвитку
- Проблема психологічного аналізу сновидінь.
- Життєві цілі як регулятори самореалізації особистості.
- Мотиви та мотивація особистості як психологічна проблема.
- Психологічні особливості формування вольових якостей особистості.
- Тривожність як властивість особистості та її прояви
- Еволюція поняття «особистість» в психології.
- Уявлення про несвідоме в екзистенційній психології.
- Агресія: природа, сутність, основи профілактики.
- Види і роль емоцій у житті людини.
- Мислення та інтелектуальні властивості людини.
- Психологічні аспекти обдарованості особистості.
- Самооцінка та рівень домагань особистості.
- Характер як сукупність стійких рис особистості.
- Психологічні чинники морального розвитку сучасних студентів.
- Психологічні чинники виникнення переживання стресу у студентів-психологів.
- Психологічна сутність самосвідомості.
- Особливості прояву довіри/недовіри у міжособистісних стосунках студентської молоді.
Курсова робота ІІІ
Рік: ІІІ, семестр ІV
Вимоги до знань та умінь:
В результаті написання роботи я курсової студент повинен знати:
– принципи роботи з науковими джерелами;
– етапи виконання наукового дослідження;
– норми академічної доброчесності.
вміти:
– володіти категоріальним апаратом;
– систематизувати та узагальнювати науковий досвід;
– формулювати наукову проблему;
– аналізувати та порівнювати різні підходи щодо розв’язання наукової проблеми;
– формулювати мету і завдання дослідження;
– здійснювати підбір і обґрунтування психодіагностичного інструментарію дослідження;
– проводити емпіричне дослідження;
– здійснювати обробку результатів дослідження та робити самостійні висновки;
– застосовувати методи математичної статистики при обґрунтуванні результатів дослідження.
Рекомендована тематика курсових робіт для студентів 3-го курсу спеціальності 053 «Психологія»
* Студент може запропонувати свою тему дослідження, узгодивши її з науковим керівником.
- Психологічні чинники морального розвитку сучасних студентів.
- Психологічні чинники виникнення переживання стресу у студентів- психологів.
- Особливості самосвідомості студентів з адиктивною поведінкою.
- Особливості прояву довіри/недовіри у міжособистісних стосунках студентської молоді.
- Феномен заздрості у контексті мотивації досягнення цілі та успіху у студентської молоді.
- Особливості прояву депресивних станів в юнацькому віці та шляхи їх подолання.
- Синдром «емоційного вигорання» у студентів-психологів: особливості прояву та профілактика.
- Здатність до саморегуляції як основа професіоналізму психолога.
- Я-концепція як складова професійної самосвідомості майбутніх психологів.
- Девіантна поведінка студентської молоді: причини виникнення і шляхи попередження.
- Спрямованість у майбутнє та проблеми сенсу життя у юнацькому віці.
- Психологічні детермінанти інтернет-залежності сучасної молоді.
- Реакції дезадаптації у хворих дітей в умовах ЛПЗ.
- Психологічні особливості і соціальна ситуація розвитку дітей, які часто хворіють.
- Психологічна допомога дітям з хронічним больовим синдромом в умовах ЛПЗ.
- Корекційно-розвивальна робота з хворими дітьми в умовах ЛПЗ.
- Психологічний супровід та реабілітація дітей з важкими опіковими травмами.
- Арт-терапія у роботі з хворими дітьми в умовах стаціонарного лікування.
- Музикотерапія у роботі з хворими дітьми в умовах ЛПЗ.
- Казкотерапія у роботі з хворими дітьми в умовах стаціонарного лікування.
- Тілесно-орієнтована психотерапія у роботі з хворими дітьми в умовах стаціонарного лікування.
- Когнітивно-поведінкова психотерапія у роботі з хворими дітьми в умовах ЛПЗ.
- Психологічний супровід невиліковно хворої дитини.
- Психологічна і соціальна допомога сім’ї, яка має невиліковно хвору дитину.
- Психологічний супровід батьків важкохворої дитини.
- Особливості психологічного супроводу батьків в ситуації втрати дитини.
- Нейропсихологічні наслідки черепно-мозкової травми у дітей.
- Психологічний супровід дітей з розумовою відсталістю в умовах ЛПЗ.
- Психологічна допомога батькам дітей з розумовою відсталістю.
- Психологічна допомога батькам та дітям з ожирінням.
- Генералізований тривожний розлад в осіб юнацького віку: теорія, діагностика, корекція.
- Фобійний тривожний розлад в осіб юнацького віку: теорія, діагностика, корекція.
- Панічні розлади в осіб юнацького віку: теорія, діагностика, корекція.
- Обсесивно-компульсивний розлад у дітей та підлітків: теорія, діагностика, корекція.
- Розлади адаптації у підлітків: теорія, діагностика, корекція.
- Астено-невротичний синдром в осіб юнацького віку: теорія, діагностика, корекція.
- Профілактика невротичних розладів у дітей та підлітків.
- Психотерапія невротичних розладів у дорослих.
- Посттравматичний стресовий розлад у дітей: теорія, діагностика, корекція.
- Психосоматичні розлади у дітей: теорія, діагностика, корекція.
- Хронічний больовий синдром як чинник суїциду.
- Методи профілактики психосоматичних розладів у молоді.
- Девіантне материнство: стан і шляхи вирішення.
- Розвиток материнства: психосоціальний аспект.
- Психологічна готовність до материнства: теорія, діагностика, психотерапія. 4. Образ материнства у психологічні картині світу особистості студента.
- Відмова від материнства як психологічна проблема.
- Психологічні умови формування відповідального ставлення до материнства у дівчат старшого шкільного віку.
- Феномен материнства і його відображення в свідомості дівчат юнацького віку.
- Етика і деонтологія в практичній діяльності клінічного психолога.
- Природа і динаміка акцентуацій характеру.
- Дизгармонійна сім‘я як психогенний чинник.
- Патохарактерологічні реакції у підлітковому віці.
- Причини затримки психічного розвитку дітей.
- Емоційна депривація як порушення раннього емоційного розвитку.
- Особливості емоційної сфери в нормі та патології.
- Психологічні особливості адиктивної поведінки.
- Психічні та поведінкові розлади внаслідок вживання алкоголю.
- Психологічна допомога, профілактика та реабілітація емоційних розладів особистості.
- Вплив пережитого в дитинстві насилля на формування особистісних розладів.
- Клініко-психологічна характеристика нав’язливих рухів у дітей та підлітків.
- Психологічні аспекти допомоги паліативним хворих.
- Особливості духовно-психологічного супроводу онкохворих
- Психологічні, етичні та юридичні аспекти паліативної допомоги онкохворим та їх родичами.
- Вплив косметичних дефектів на зміну особистісних проявів людини.
- Особливості афективних розладів у дітей.
- Психічні та поведінкові розлади внаслідок вживання психоактивних речовин.
- Роль емоційного стресу та психічної травми у виникненні психогенних захворювань.
- Невротична депресія, клініка, діагностика лікування.
- Роль сімейного виховання у формуванні невротичних розладів дітей.
- Проблема розвитку особистості в різних психологічних напрямках.
- Кризи професійного становлення психолога.
- Мотиви та мотивація особистості як психологічна проблема.
- Деструкції та розвиток психолога.
- Психічне вигорання: детермінанти виникнення і розвитку.
- Стрес: поняття, причини, способи виходу, методи профілактики.
- Феномен життєстійкості: сучасні погляди та дослідження
- Агресія: природа, сутність, основи профілактики.
- Зміст морального самовизначення студентської молоді.
- Феномен особистісної безпорадності.
- Емоційність як основа професійного вибору і розвитку студентів психологів.
- Самоактуалізація як поняття в гуманістичній психології.
- Дослідження проблеми самоставлення в сучасних психологічних розвідках.
- Емоційний інтелект як психологічний феномен.
- Механізми психологічного захисту: специфіка його прояву та функціонування у психологічній сфері особистості.
- Креативний психотерапевтичний механізм як основа роботи клінічного психолога з пацієнтами.
- Терапія творчим спілкуванням з природою у роботі клінічного психолога з хронічними депресивними станами.
- Казкотерапія у роботі клінічного психолога зі стресами.
- Психотерапія захопленнями як засіб впливу на світогляд психопатичної особистості.
- Зміст групових занять з терапії творчого самовираження у подоланні субдепресивних станів особистості.
- Синтетична психотерапія В.Кречмера в подоланні стресових станів особистості.
- Терапія духовною культурою як засіб віднаходження сенсу життя.
- Психологічні особливості функціонування психотерапевтичних груп у форматі творчого самовираження.
- Особливості роботи в ТТС з клінічно різними пацієнтами.
- Терапія творчим самовираженням в амбулаторній практиці.
- Психологічний супровід незрячих дітей в умовах стаціонару.
- Психосоматичні аспекти цукрового діабету ІІ типу: теорія, діагностика, психотерапія.
- Психосоматичні аспекти нейродерміту: теорія, діагностика, психотерапія.
- Психогенні сексуальні розлади та психосоматичні стани, зв’язані з ними. Особливості психологічного супроводу дітей з особливими потребами в умовах лікарні.
- Психологічні особливості осіб з кардіопатологією.
- Психологічні особливості осіб з ендокринною патологією.
- Психологічні особливості осіб із захворюванням печінки.
- Психологічні особливості осіб із урологічними захворюваннями.
- Психологічні особливості осіб із бронхіальною астмою.
- Психологічні особливості осіб із захворюваннями шлунку і дванадцятипалої кишки.
- Епілепсія у дітей та дорослих: медико-психологічний аспект.
- Психологічний супровід незрячих дітей в умовах стаціонарного лікування.
- Психологічна допомога батькам незрячих дітей.
- Психологічний супровід слабочуючих дітей в умовах ЛПЗ.
- Психологічна допомога батькам слабочуючих дітей.
- Психологічний супровід дітей з ДЦП в умовах стаціонарного лікування.
- Психологічна допомога батькам дітей з ДЦП.
- Психологічні чинники віктимності особистоті.
- Вплив акцентуацій характеру на віктимну поведінку.
- Патопсихологічні чинники віктимності особистості.
- Мотивація віктимної поведінки підлітків.
- Дезадаптація особистості як чинник формування віктимної поведінки.
- Мотиви та психосоматичні проблеми особистості.
- Формування мотивації в юнацькому віці.
- Формування мотиваційної сфери старшокласників.
- Мотивація в структурі навчальної діяльності старшокласників.
- Психологічні чинники мотивації альтруїстичної поведінки.
- Мотивація професійного розвитку особистості.
- Мотивація агресивної поведінки підлітків.
- Психологічні аспекти мотивації сімейного життя.
- Мотивація як основа ефективності діяльності.
- Негативні впливи на мотивацію наукової діяльності.
- Особистісні передумови суїцидальної поведінки підлітків.
- Мотиви аутоагресивної поведінки осіб, молодіжного віку.
- Суїцидонебезпечні поведінкові реакції підлітків.
- Психологічні чинники суїцидальності.
- Суїцидальна поведінка у студентському віці.
- Основні форми неврозів та їх динаміка.
- Основні невротичні синдроми.
- Психологічні особливості хворих неврастенією.
- Психологічні особливості та внутрішньоособистісний конфлікт при неврозах. 5. Агресивна та аутоагресивна поведінка у хворих з реактивними психозами.
- Психогенії і концепція посттравматичного стресового розладу.
- Психоаналітична концепція формування посттравматичних стресових розладів.
- Невідкладна психологічна допомога при кризових станах, психотерапевтична корекція.
- Принципи профілактики та реабілітації дитячого аутизму.
- Сучасні уявлення про етіологію та патогенез синдрому дефіциту уваги з гіперактивністю.
- Когнітивні розлади при синдромі дефіциту уваги з гіперактивністю.
- Основні психопатологічні синдроми дитячого віку: дитячого аутизму, гіпердинамічний, дитячих патологічних страхів, нервової анорексії, інфантилізму.
- Розлади особистості та поведінки у дорослих, фактори, що сприяють їх розвитку.
- Особливості афективних розладів у дітей та підлітків.
- Вплив алкоголю на вищу нервову діяльність людини.
- Етіологічні та патогенетичні фактори психогенних розладів.
- Механізми формування межових психічних розладів в дитячому віці.
- Формування цінностей здорового способу життя у студентів.
- Ставлення студентів до здорового способу життя.
- Компоненти здорового способу життя сучасної молоді.
- Здоровий спосіб життя як соціальний феномен.
- Транскультуральні відмінності у ставленні до сексуальності.
- Психологічні особливості ставлення до сексуальності у підлітковому віці.
- Стиль виховання у сім’ї як чинник виникнення агресивності у підлітковому віці.
- Ціннісні орієнтації юнаків як передумова формування життєвих сценаріїв.
- Ціннісні орієнтації юнаків як передумова формування відповідальності.
- Мотивація успіху як чинник оптимальної соціалізації старшокласників.
- Психологічні особливості виникнення і прояву страху невизнання в юнацькому віці.
- Психологічні особливості міжособистісного спілкування у ранньому юнацькому (студентському) віці.
- Потреба у досягненнях як чинник самореалізації особистості у період ранньої юності (у студентів).
- Психологічні аспекти формування культури здоров’я молоді.
- Особливості статевої самоідентифікації старшокласників.
- Психологічні особливості уявлень студентів про розподіл ролей у сім’ї.
- Проблеми формування адекватної самооцінки в підлітковому віці
- Емпатія як фактор розвитку комунікативності.
- Психологічні особливості міжособистісних стосунків у підлітковому віці.
- Психологічні особливості ціннісної сфери студентів-психологів.
- Тенденції розвитку шлюбно-сімейних відносин в сучасній Україні
- Цінність шлюбу та сім’ї в сучасному суспільстві
- Сучасне батьківство: особливості та тенденції змін
- Бюджет часу студентської молоді
- Конструювання статевої ідентичності в сучасному українському суспільстві.
- Ціннісні орієнтації щодо сім’ї та шлюбу в сучасному українському суспільстві
- Роль властивостей вищої нервової діяльності людини у формуванні функціональних станів організму.
- Характеристика психофізіологічних особливостей жіночого організму.
- Біологічні ритми та їх роль у навчальному процесі.
- Психофізіологія депресивних станів.
- Працездатність та ефективність діяльності: психофізіологічні аспекти
- Сон як особливий функціональний стан.
- Психофізіологічний стан організму у процесі фізичної та розумової праці.
- Психофізіологічні характеристики прояву стресу.
- Характеристика психофізіологічних особливостей жіночого організму.
- Біологічні ритми та їх роль у навчальному процесі.
- Сон як особливий функціональний стан
ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
Структура курсових робіт
Курсові роботи умовно поділяють на: 1 – вступну частину, 2 – основну частину, 3 – список використаних джерел, 4 – додатки.
Вступна частина повинна мати такі структурні елементи: титульний лист, зміст, перелік умовних позначень, символів, одиниць, скорочень і термінів.
Основна частина містить такі структурні одиниці: вступ, текст курсової роботи, висновки, рекомендації, перелік посилань.
Додатки розміщують після основної частини курсової роботи.
Структурні елементи “титульний лист”, “зміст”, “вступ”, “текст”, “висновки”, “перелік посилань” є обов’язковими.
Курсова робота виконується державною мовою або іноземною, що вивчається.
Обсяг курсової роботи – 1 др.арк./20-25 сторінок машинописного тексту/35-40 рукописних сторінок; кількість джерел – не менше 25.
Титульний аркуш
Титульний аркуш є першою сторінкою курсової роботи і є основним джерелом бібліографічної інформації, необхідної для оброблення та пошуку документа.
Титульний аркуш повинен мати відомості, які подають у такій послідовності:
а) назва міністерства і навчального закладу;
б) гриф допущення до захисту;
в) прізвище, повні ім’я і по батькові автора
г) повна назва документа;
д) підписи відповідальних осіб, включаючи керівника роботи;
е) рік виконання курсової роботи;
Приклад оформлення титульного листа наведено у додатку А.
Зміст вміщує в собі перелік скорочень, умовних позначень, символів, одиниць і термінів (якщо вони є), вступ, заголовки розділів і підрозділів (якщо вони є), висновки, список використаних джерел, додатки (якщо вони є) із вказівкою номера сторінки, з якої починається розділ чи підрозділ. Приклад змісту наведено у Додатку Д.
Перелік умовних позначень, символів, скорочень і термінів
Усі прийняті у курсовій роботі малопоширені умовні позначення, символи, одиниці, скорочення і терміни пояснюють у переліку, який вміщують безпосередньо після змісту, починаючи з нової сторінки.
Незалежно від цього при першій появі цих елементів у тексті курсової роботи наводять їх розшифровку.
Вимоги до структурних елементів основної частини
У вступі має бути:
Актуальність проблеми, яка зумовила вибір теми дослідження, коротко викладена історія питання (ступінь вивчення теми) за хронологічним чи концептуальним принципом.
Об’єкт дослідження:…
Предмет дослідження:…
Мета дослідження: вивчити і науково обгрунтувати…
Гіпотеза дослідження (якщо вона є):…
У відповідності з метою і гіпотезою дослідження ставляться такі завдання:
1)…
2)…
3)…
Методи дослідження:
Наукова новизна дослідження полягає у тому…
Практичне значення дослідження.
Логіка дослідження зумовила структуру курсової роботи: вступ, …розділи, висновки, список використаних джерел із…найменувань, …додатків. Загальний обсяг…сторінок.
Вимоги до викладу тексту курсової роботи
Текст курсової роботи – це виклад відомостей про предмет (об’єкт) дослідження, які є необхідними й достатніми для розкриття сутності означеної роботи (опис теорії, методів роботи) та її результати.
Текст курсової роботи викладають, поділяючи матеріал на розділи. Розділи можуть поділятися на пункти або на підрозділи і пункти. Пункти, якщо це необхідно, поділяють на підпункти. Кожен пункт і підпункт повинен містити закінчену інформацію і висновки.
Висновки
Висновки вміщують безпосередньо після викладу тексту, починаючи з нової сторінки.
Висновки повинні містити в собі синтез “наскрізних” висновків за розділами, оцінку повноти вирішення поставлених завдань.
Рекомендації
У курсовій роботі на основі одержаних висновків можуть наводитись рекомендації. Рекомендації вміщують після висновків, починаючи з нової сторінки. Текст рекомендації може поділятись на пункти.
Посилання у курсовій роботі
Перелік джерел, на які є посилання в основній частині курсової роботи, наводять у кінці тексту, починаючи з нової сторінки. Його розміщують в алфавітному порядку і складають відповідно до чинних стандартів (див. Додаток Е).
Посилання в тексті роботи робляться в квадратних дужках:
– з наведенням прізвища автора (в транскрипції оригіналу), року видання і сторінки. Наприклад: [Арутюнова 1999, с. 342; Austin 1994, c. 89]
– при наявності кількох робіт одного автора одного року видання, після дати додається маленька латинська літера. Наприклад: [Арутюнова 1999а, с. 342; Austin 1994а, c. 89]
– при посиланні на колективні видання наводити повну назву роботи. Наприклад [Дискурс іноземномовної комунікації 1996, c. 89]
– при посиланні на періодичні видання (після прикладів) давати повну або скорочену назву, але з її поясненням у списку використаних джерел. Наприклад: [FM № 245 1994, c. 89]
– при наявності 2-3 авторів наводити першого і відповідної позначки. Наприклад [Левицький и др.1989, c. 89; Austin et all 1994, c. 89]
Бібліографічні описи посилань у переліку наводять відповідно до чинних стандартів з бібліотечної та видавничої справи (ГОСТ 7.І –84. Бібліографічні описи документу. Загальні вимоги і правила складання).
Вимоги до додатків
У додатках вміщують матеріал, який:
– є необхідним для повноти курсової роботи, але включення його до основної частини наукової роботи може змінити впорядковане і логічне уявлення про дослідження.
– не може бути розміщений в основній частині курсової роботи через великий обсяг або способи його відтворення.
У додатки можуть бути включені:
– додаткові ілюстрації або таблиці;
– матеріали, які через великий обсяг, специфіку викладання або форму подання не можуть бути внесені до основної частини (оригінали фотографій, мікрофіші, формули, розрахунки, опис комп’ютерних програм, розроблених у процесі виконання роботи та ін. Кожен додаток повинен починатися з нового аркуша і мати заголовок, виконаний великими літерами. У правому верхньому кутку над заголовком великими літерами пишеться відповідно: ДОДАТОК А, ДОДАТОК Б тощо.