У травні та червні на філософському факультеті пройшла навчальна онлайн-практика у лікувальних закладах для студентів ІІІ курсу спеціальності 053 «Психологія» денної та заочної форм навчання.
«Організація навчальної практики з використанням дистанційних технологій була вимушена, оскільки через пандемію COVID-19 в Україні введений карантин і студенти навчалися дистанційно. До того ж частина відділень лікувальних закладів була закрита, а частина – перепрофільована для надання допомоги хворим на коронавірус. Оскільки проводити навчальні заходи на території лікарень міста стало неможливим було прийнято рішення адаптувати завдання практики до умов дистанційного навчання, – говорить факультетський керівник практики, доцент кафедри загальної та клінічної психології Мирослава Кулеша-Любінець.
Онлайн-практика проходила на хмарній платформі pu.webex.com за технологією Cisco WebEx Meetings. Протягом двох тижнів (15 годин) студенти мали можливість поспілкуватися з клінічними психологами, дізнатися про специфіку роботи психолога у лікувальних закладах різного профілю; ознайомитися з сучасними методами психологічної діагностики, консультування та психокорекції (психотерапії) в умовах лікувально-профілактичного закладу.
Мирослава Кулеша-Любінець : «Звичайно, пройшовши цей шлях, можна виділити особливості навчальної онлайн-практики у лікувальних закладах – це зручність, відкритість (студенти мали можливість дискутувати, задавати питання усім психологам), легкість контролю та самоконтролю (можна було щодень бачити присутність студентів), можливість побачити роботу клінічних психологів семи лікувально-профілактичних закладів (навіть санаторію у Миколаївській області, що раніше було неможливим), модифікація завдань (наприклад, спостереження за поведінкою хворих студенти здійснювали переглядаючи кінофільми, де герої мають психічні чи поведінкові розлади) та ін.
Суттєвою перевагою цьогорічної навчальної онлайн-практики є формування у студентів навичок діджиталізації – студенти-психологи створювали відео-ролики про психотехнології збереження та відновлення психічного здоров’я, що є зараз актуальним у зв’язку з погіршенням психоемоційного стану людей не тільки в Україні, але і в світі, загалом. Ці відеозаписи, за згодою студентів, будуть розміщені на сайті кафедри загальної та клінічної психології.
Для проведення занять були запрошені клінічні психологи, а саме:
- Марія Дзюбинська, к.психол.н., психолог КНП «Івано-Франківська обласна клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради».
- Оксана Чайка, психолог КНП «Прикарпатський обласний клінічний центр психічного здоров’я Івано-Франківської обласної ради», психотерапевт у методі сімейної системної психотерапії та позитивної психотерапії,
- Олена Барган, психолог реабілітаційного відділення катамнестичного кабінету КНП «Івано-Франківська міська дитяча клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради».
- Уляна Гаврилюк, психолог Центру реабілітації дітей з порушенням слуху і мови КНП «Івано-Франківська обласна клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради».
- Софія Бардашевська, психолог КНП «Івано-Франківський обласний клінічний кардіологічний центр Івано-Франківської обласної ради».
- Олена Корнієнко, психолог Лікувального санаторію «Борисфен», травматерапевт, нейропсихолог.
- Марія Супрун, психолог КНП « Івано-Франківський міський клінічний пологовий будинок Івано-Франківської міської ради».
Катерина Михальчук, студентка ІІІ курсу спеціальності «Психологія» д.ф.н.: «Така практика справила на мене позитивне враження, інформаційна повнота, представлена у форматі та змісті практики, перевершила мої очікування. Особливо варто виокремити організатора практики та усіх психологів, які долучились, адже саме вони зробили практику інформаційно насиченою».
Також студенти-практиканти як денної так і заочної форм навчання прослухали вебінар про особливості організації та управління соціальними проєктами у галузі психології, який провела керівник практики, фахівчиня Проєктно-освітнього центру ПНУ «Агенти змін» Мирослава Кулеша-Любінець.
Владислав Зінько, студент ІІІ курсу спеціальності «Психологія», з.ф.н.: «Великий мотиваційний компонент привнесла презентація про особливості створення соціального проекту. Ознайомились з основними поняттями, з тим, як сконструювати та подати соціальний проект в привабливому світлі, що збільшить його шанси на реалізацію; розглянули найчастіші помилки початківців. Презентація стала поштовхом до подальшого вивчення даної тематики».