У цей складний для країни час протягом квітня і травня студенти 3 курсу спеціальності 053 Психологія факультету психології заочної та денної форм навчання, які навчаються на ОП «Психологія» та ОП «Реабілітаційна психологія», пройшли виробничу практику у лікувально-профілактичних закладах Івано-Франківська та області.
Базами практики для студентів стали: КНП «Прикарпатський обласний клінічний центр психічного здоров’я Івано-Франківської обласної ради», КНП «Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради», КНП «Івано-Франківська обласна дитяча клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради», КНП «Івано-Франківський міський клінічний пологовий будинок Івано-Франківської міської ради», Реабілітаційно-оздоровчий центр Св. Юди Тадея, КНП «Галицька лікарня» Галицької міської ради Івано-Франківської області, Івано-Франківський обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей та ін. Зі всіма базами практики укладено договори про співпрацю. За неможливості під час війни пройти виробничу практику очно, частина студентів виконували завдання на базі Навчально-наукового центру «Психологія здоров’я та психологічна реабілітація» кафедри загальної та клінічної психології Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.
Метою виробничої практики є поглиблення та закріплення знань, отриманих студентами в процесі вивчення теоретичних курсів; набуття та відпрацювання професійних умінь і навичок психолога у лікувально-профілактичних закладах та ін. шляхом проведення та опису результатів клініко-психологічного дослідження, просвітницької (психопрофілактичної) та дослідницької діяльності; збір матеріалу для виконання курсових робіт, передбачених навчальним планом.
«Специфікою цьогорічної практики майбутніх психологів стала активна волонтерська діяльність студентів у Центрах для ВПО. В умовах російсько-української війни на Івано-Франківщині, як і в інших містах західної України, проживають десятки тисяч внутрішньо переміщених осіб, які потребують не тільки соціального, юридичного, але й психологічного супроводу. Тому дуже вдячна студентам за їх активність, емпатійність і бажання допомогти», – говорить факультетський керівник практики, доцент кафедри загальної та клінічної психології Мирослава КУЛЕША-ЛЮБІНЕЦЬ.
Як і в попередні роки, родзинкою практики є формування у студентів не тільки навичок психодіагностики психічних процесів, станів, індивідуальних особливостей особистості, але і навички діджиталізації – студенти-психологи створювали відео-ролики про психотехніки збереження та відновлення психічного здоров’я.
Також студенти-практиканти мали можливість ознайомитися з особливостями управління соціальними проєктами у галузі психології, який провела керівник практики, фахівчиня Проєктно-освітнього центру ПНУ «Агенти змін», доцент Кулеша-Любінець М. М., а також відвідати вебінари фахівців Навчально-наукового центру «Психологія здоров’я та психологічна реабілітація» (професор Гасюк М. Б., доцент Шкраб»юк В. С., доцент Федик О. В.).
Надія КОБИЛЯНСЬКА, студентка ОП «Реабілітаційна психологія», д.ф.н.: «Перебуваючи за кордоном, спершу я була скептично налаштована до виконання завдань практики. Проте зараз можу сказати, що це був дуже цінний досвід.
Проходження практики в такому форматі допомогло мені навчитися знаходити клієнтів, проводити дослідження, долати труднощі, з якими може зіткнутися психолог за межами ЛПЗ. Також відкриттям для мене став формат відео як творчої просвітницької роботи. Можу сказати, що це був вагомий внесок в моє навчання».
«Проходження практики та виконання завдань в її рамках – це була хороша можливість вдосконалити та застосувати практично раніше набуті навики та знання за період навчання в університеті. За ці 4 тижні я розвинула свої вміння з проведення клінічного інтерв’ю, навчилася складати висновок патопсихологічного дослідження, також удосконалила свої навики проведення нестандартизованого спостереження та просвітницьких заходів психологічної тематики. Всі вище перелічені види роботи дають колосальний досвід саме як практичного психолога. Тож вважаю, що здобуті мною знання та досвід за період практики неодмінно стануть у нагоді, коли я почну свою діяльність саме як психолог» – вважає Анастасія ДОБРЯНСЬКА, студентка ОП «Психологія», д.ф.н.