ОР: Бакалавр. Освітня програма “Психологія”

ОП Психологія 2024     Навчальний план ДФ 2024

ОП Психологія 2022    Навчальний план ДФ 2022

ОП Психологія 2021    Навчальний план ДФ 2021

ОП Психологія 2020    Навчальний план ДФ 2020

ОП Психологія 2019    Навчальний план ДФ 2019

ОП Психологія 2016    Навчальний план ДФ 2016

Пояснювальна записка до навчального плану

Побажання стейкхолдерів щодо освітньо-професійної програми “Психологія” можна надсилати на пошту кафедри: kzep@pnu.edu.ua

Рівень вищої освіти: Перший (бакалаврський) рівень
Ступінь вищої освіти:  Бакалавр

Освітня кваліфікація: Бакалавр з психології
Галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові  науки
Спеціальність: 053 Психологія

Термін навчання:  3 роки 10  місяців

Мета освітньої програми: Підготовка висококваліфікованих фахівців у галузі психології, які володіють фундаментальними знаннями та сучасними технологіями надання психологічної допомоги особистості, великій та малій групі, соціокультурній спільноті, здатні ефективно використовувати професійний психологічний інструментарій; мають гуманістичний світогляд та володіють сукупністю загальних та спеціальних компетентностей, необхідних для комплексного вирішення складних проблем у невизначених умовах.

Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна програма. Орієнтована на здобуття студентами загальних та спеціальних компетентностей у сфері психології для успішного здійснення професійної діяльності.

Акцент робиться на забезпеченні розвитку професійних здібностей щодо самоорганізації, здатності до самонавчання, розвитку аналітичного мислення, здатності приймати обґрунтовані рішення, здійснювати оцінювання та забезпечення якості виконаних робіт разом з вільним володінням технологіями психодіагностики, психокорекції, індивідуального психологічного консультування, психопрофілактики та просвітницької діяльності. 

 

Особливості програми: Багатопрофільна підготовка фахівців з психології, відбувається в активному дослідницькому середовищі. Поглиблене вивчення професійно- орієнтованих психологічних дисциплін. 

Використання в навчальному процесі елементів проблемно-орієнтованого навчання та інтерактивних методів. Практична підготовка студентів здійснюється шляхом проходження виробничих практик у закладах освіти, охорони здоров’я, у літніх дитячих таборах, в установах з відбору персоналу, у бізнес-структурах. Особливість ОПП «Психологія» визначається тим, що Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника є закладом освіти у Західному регіоні України, де накопичений величезний досвід підготовки висококваліфікованих фахівців у сфері психології. Унікальність ОПП полягає у фундаментальній та прикладній підготовці фахівців-психологів з акцентом на психологічних інтервенціях, що спрямовані на розвиток резилієнс, збереження психічного здоров’я та психологічного благополуччя.

Придатність до працевлаштування: Випускники програми можуть працювати на посаді психолога: у закладах освіти; у закладах охорони здоров’я; в інклюзивно-ресурсних центрах; у центрах соціальних служб для сім’ї, дітей та  молоді, дитячих центрах творчості та дозвілля,  службі довіри, у дитячих будинках, притулках, геронтологічних центрах; у пенітенціарних закладах, митниці, військових формуваннях  Міністерства оборони України та Міністерства внутрішніх справ України; в установах з відбору  персоналу (кадрові агентства, центри зайнятості, центри профорієнтації та ін.), в організаціях та  бізнес-структурах; здійснювати приватну діяльність психолога. 

Види економічної діяльності (за КВЕД-2010): (72.20) «дослідження й експериментальні розробки у сфері суспільних і гуманітарних  наук»; (85) «освіта»; (86) «охорона здоров’я»; (87) «надання послуг догляду із забезпеченням проживання»; (88) «надання соціальної допомоги без забезпечення проживання»; (94) «діяльність громадських організацій»).

Види професійної діяльності (за ДК 003:2010): 

(2445.2) «психолог»; 

(2445.2) «практичний психолог закладу освіти»; 

(2445.2) «практичний психолог (соціальна сфера)»;

(2445.2) «психолог установи соціального захисту»;

(2412.2) «профконсультант»; 

(2412.2) «професіонал з розвитку персоналу»; 

(2412.2) «фахівець з профадаптації»;

(2340) «фахівець (консультант) інклюзивно-ресурсного центру»;

(3423) «організатор з         персоналу»;

(2351.2) «консультант з питань здорового способу життя».

Подальше навчання: Можливість продовжувати освіту за другим (магістерським) рівнем вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти.

Перелік компетентностей випускника

Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері психології та професійної підготовки у процесі навчання, що передбачають застосування основних психологічних теорій та методів і характеризуються комплексністю і невизначеністю умов.

Загальні компетентності 

ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК3. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями, мислити концептуально, системно, саногенно.

ЗК5. Здатність бути критичним і самокритичним. ЗК6. Здатність приймати обґрунтовані рішення. 

ЗК7. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). 

ЗК8. Навички міжособистісної взаємодії; володіння соціально-психологічними механізмами взаєморозуміння і взаємовпливу.

ЗК9. Здатність працювати в команді.

ЗК10. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні, знання юридичних та морально-етичних нормативно-регулятивних засад професійної діяльності психолога і готовність їх неухильно дотримуватись.

ЗК11. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК12. Здатність розуміти психологічний зміст суспільних процесів і впливати на них з позицій принципу гуманізму; ставитись з повагою до мультикультурності та різноманітності; спілкуватися українською мовою як усно так і письмово у професійній діяльності, протидіяти її     дискримінації.

Спеціальні компетентності

СК1. Здатність оперувати категоріально- понятійним апаратом психології.

СК2. Здатність до ретроспективного аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду розуміння природи виникнення, функціонування та розвитку психічних явищ.

СК3. Здатність до розуміння природи поведінки, діяльності та вчинків (зокрема, в контексті організації заходів раннього втручання).

СК4. Здатність самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел.

СК5. Здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій.

СК6. Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження.

СК7. Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації.

СК8. Здатність організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову, в т.ч. особам, які отримали психологічні травми, зокрема внаслідок війни).

СК9. Здатність здійснювати просвітницьку та психопрофілактичну роботу відповідно до запиту. 

СК10. Здатність дотримуватися норм професійної  етики.

СК11. Здатність до особистісного та професійного                      самовдосконалення, навчання та саморозвитку.

Програмні результати навчання

ПР1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи її розв’язання. 

ПР2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань.

ПР3. Здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань.

ПР4. Обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки за результатами власних досліджень і аналізу літературних джерел. 

ПР5. Обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технологій психологічної допомоги.

ПР6. Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, дотримуватися процедури дослідження.

ПР7. Рефлексувати і критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки.

ПР8. Презентувати результати власних досліджень усно / письмово для фахівців і нефахівців.

ПР9. Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання (зокрема, щодо організації заходів раннього втручання).

ПР10. Формулювати думку логічно, доступно, дискутувати, обстоювати власну позицію, модифікувати висловлювання відповідно до культуральних особливостей співрозмовника.

ПР11. Складати та реалізовувати план консультативного процесу з  урахуванням специфіки запиту та індивідуальних особливостей клієнта, забезпечувати ефективність власних дій (в т.ч. у роботі з особами, що отримали психологічні травми, зокрема внаслідок війни).

ПР12. Складати та реалізовувати програму психопрофілактичних та просвітницьких дій, заходів психологічної допомоги у формі лекцій, бесід, круглих столів, ігор, тренінгів, тощо, відповідно до вимог замовника. 

ПР13. Взаємодіяти, вступати у комунікацію, бути зрозумілим, толерантно ставитися до осіб, які мають інші культуральні чи гендерно-вікові відмінності.              

ПР14. Ефективно виконувати різні ролі у команді у процесі вирішення фахових завдань, у тому числі демонструвати лідерські якості.

ПР15. Відповідально ставитися до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку.

ПР16. Знати, розуміти та дотримуватися етичних принципів професійної діяльності психолога.

ПР17. Демонструвати соціально відповідальну та свідому поведінку, слідувати гуманістичним та демократичним цінностям у професійній та громадській діяльності.

ПР18. Вживати ефективних заходів щодо збереження здоров’я (власного й оточення) та за потреби визначати зміст запиту до супервізії.

ПР 19. Забезпечувати оптимальні психолого-педагогічні умови розвитку особистості.

ПР 20. Виявляти і вирішувати соціально-психологічні проблеми особистості у великих і малих групах.

ПР 21. Виявляти та диференціювати проблеми збереження і відновлення психічного здоров’я та психологічного благополуччя.

ПР 22. Здійснювати психологічні інтервенції (тренінгову, психотерапевтичну, консультаційну, психодіагностичну та іншу) з використанням індивідуальних та групових методів роботи).

Перелік компонент освітньо-професійної програми та їх логічна послідовність

Код н/д Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) Кількість кредитів Семестр Форма підсум- кового контролю Силабуси
1. НОРМАТИВНІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ
1.1. Цикл загальної підготовки
ОК1 Історія України  3 1 Залік Силабус
ОК2 Сучасні інформаційні технології (за

професійним спрямуванням)

3 1 Залік Силабус
ОК3 Безпека життєдіяльності і цивільний захист 3 1 Залік Силабус
ОК4 Історія української культури 3 2 Залік Силабус
ОК5 Логіка 3 2 Залік Силабус
ОК6 Українська мова (за професійним

спрямуванням)

3 2 Залік Силабус
ОК7 Філософія 3 3 Залік Силабус
1.2. Цикл професійної підготовки
1.2.1. Теоретична підготовка
ОК8 Загальна психологія 9 1-2 Іспит (1, 2) Силабус
ОК9 Вікова психологія 6 1-2 Іспит (2) Силабус
ОК10 Вступ до спеціальності 3 1 Залік Силабус
ОК11 Зоопсихологія і порівняльна психологія 3 1 Іспит Силабус
ОК12 Анатомія та фізіологія центральної нервової системи 3 1 Іспит Силабус
ОК13 Диференціальна психологія 6 2-3 Іспит (3) Силабус
ОК14 Психофізіологія 3 2 Іспит Силабус
ОК15 Іноземна мова (перша) 6 1-2 Іспит (2) Силабус
ОК16 Соціальна психологія 9 2-3 Іспит (2, 3) Силабус
ОК17 Персонологія     3 3 Іспит Силабус
ОК18 Експериментальна психологія 9 3-4 Іспит (4) Силабус

Силабус

ОК19 Психологічне консультування 6 4 Іспит Силабус-
ОК20 Іноземна мова ( за професійним

спрямуванням)

6 3-4 Іспит (4) Силабус
ОК21 Психодіагностика  3 4 Іспит Силабус
ОК22 Психологія посттраматичних розладів 3 5 Іспит Силабус
ОК23 Психотерапія 6 5 Іспит Силабус
ОК24 Клінічна психологія 6 5 Іспит Силабус
ОК25 Психологія сім’ї 3 5 Іспит Силабус
ОК26 Психологія насилля 3 5 Залік Силабус
ОК27 Педагогічна психологія 6 6 Іспит Силабус
ОК28 Психологія управління  3 6 Іспит Силабус
ОК29 Патопсихологія  3 6 Іспит Силабус
ОК30 Юридична психологія 3 6 Іспит Силабус
ОК31 Психологія праці 3 7 Іспит Силабус
ОК32 Організаційна психологія 3 7 Іспит Силабус
ОК33 Психологія конфлікту 3 7 Іспит Силабус
ОК34 Екологічна психологія 3 7 Силабус
ОК35 Кризова психологія 3 7 Іспит Силабус
ОК36 Психологія масової свідомості 3 8 Іспит Силабус
ОК37 Курсова робота 3 3 Залік Силабус
ОК38 Курсова робота ІІ 3 6 Залік
ОК39 Кваліфікаційна робота 9 8 Захист
1.2.1. Практична підготовка
ОК40 Виробнича практика 6 6 Залік Силабус
ОК41 Виробнича практика ІІ 6 7 Залік Силабус
Загальний обсяг норматичних дисциплін 177
2. ВИБІРКОВІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ
ВК42 Вибіркова дисципліна 1 3 5 Залік
ВК43 Вибіркова дисципліна 2 3 6 Залік
ВК44 Вибіркова дисципліна 3 3 7 Залік
ВК45 Вибіркова дисципліна 4 6 3 Залік
ВК46 Вибіркова дисципліна 5 3 3 Залік
ВК47 Вибіркова дисципліна 6 6 4 Залік
ВК48 Вибіркова дисципліна 7 6 4 Залік
ВК49 Вибіркова дисципліна 8 6 5 Залік
ВК50 Вибіркова дисципліна 9 3 6 Залік
ВК51 Вибіркова дисципліна 10 3 7 Залік
ВК52 Вибіркова дисципліна 11 3 7 Залік
ВК53 Вибіркова дисципліна 12 3 8 Залік
ВК54 Вибіркова дисципліна 13 3 8 Залік
ВК55 Вибіркова дисципліна 14 3 8 Залік
ВК56 Вибіркова дисципліна 15 3 8 Залік
ВК57 Вибіркова дисципліна 16 3 8 Залік
Загальний обсяг вибіркових дисциплін  60
3. АТЕСТАЦІЯ  
ОК58 Атестація (кваліфікаційний іспит) 1,5 8 Іспит Силабус
ОК59 Атестація (захист кваліфікаційної роботи) 1,5 8 Захист Силабус
Разом 3
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ 240

 

Анкетування студентів щодо якості освітньої програми:

Анкета для студентів ОП Психологія (2019-2021)

Результати анкетування стейкголдерів на ОП “Психологія” першого (бакалаврського) рівня освіти
З результатами анкетування також можна ознайомитися на сторінці Центру забезпечення якості освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника за посиланням

Анкетування для студентів ОП Психологія (2023)

 

Рецензії та відгуки роботодавців

Прикарпатський обласний клінічний центр психічного здоров’я КНП ПОКЦПЗ ОР

Рецензія на ОП Психологія бакалаврат ІТ-кластер

Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

ГО “Д.О.М.48.24” 

Центр психологічної служби Департаменту освіти та науки Івано-Франківської міської ради

Регіональне представництво Всеукраїнської програми ментального здоров”я “Ти як?”

КНП “Обласна клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради”

Перелік вибіркових дисциплін, які пропонують кафедри загальної та клінічної психології, соціальної психології, психології розвитку